תקנון בית הספר
אנו תלמידי בי"ס מולדת מתחייבים בזאת למלא אחר התקנון למען שמירה על כבודנו, כבוד מורינו, חברינו וכבוד רכושנו. |
1.הופעה הולמת: נגיע לביה"ס בתלבושת אחידה.
2. עמידה בזמנים: נקפיד להגיע בזמן לביה"ס ולא להיעדר.
3. שמירת הרכוש והסביבה:נשמור על רכוש ביה"ס ועל רכוש הזולת.
בסביבה נקייה נעים לחיות. על כן, נשמור על הניקיון בכיתות,
בשירותים ובחצרות.
4. סמכות המורה: נישמע להוראות המורים ונשמור על יחס של כבוד
ונימוס כלפיהם.
5. אלימות פיזית ומילולית: נשמור על יחס של כבוד לזולת ונתנהג אליו
בנימוס
נימנע מאלימות פיזית או מילולית.
מצ"ב דרכי האכיפה של התקנון.
חתימת התלמיד חתימת ההורה
__________________ ____________________
בברכת שנת לימודים מוצלחת,
צוות בי"ס מולדת
התקנון הבית ספרי נבנה בהלימה לכללי ההתנהגות ולדרכי האכיפה של התקנון המחוזי המחייב את כל בתי הספר במחוז דרום.
כללי התנהגות | תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם הראשונה | תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם השנייה | תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם השלישית. |
1. הופעה הולמת א. יש להגיע לביה"ס בהופעה הולמת - יש להקפיד על הגעה בתלבושת אחידה. ב. חל איסור על חולצת בטן, גופיות חשופות, גוונים וצביעת שיער. ג. אין להביא פלאפונים לביה"ס. | 1. שיחה ברור*. 2. יידוע ההורים*. 3. תיעוד*. 1.הפלאפון ילקח לשמירה במזכירות עד סוף היום. 2.יידוע ההורים. 3.תיעוד. | 1. שיחת ברור*. 2. הזמנת ההורים לשיחה ע"י מחנכת הכיתה. 3. תיעוד. 1.הזמנת ההורים לשיחה ולקבלת הפלאפון. 2. תיעוד | 1. שיחה עם מחנכת הכיתה. 2. החלטה על תגובות נוספות ע"י צוות ביה"ס . 3. במידת הצורך תגובש תכנית התערבות. 4. תיעוד. 1. הזמנת ההורים לשיחה. 2. תיעוד. |
2. עמידה בזמנים - יש להגיע לביה"ס בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה. - יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים – ולא לעזוב את שטח ביה"ס ללא קבלת אישור. | 1. רישום האיחור. 2. שיחת ברור. 3. יידוע ההורים. 4. תיעוד התהליך. | 1. רישום האיחור . 2. שיחת ברור. 3. במקרה של איחורים חוזרים יוזמנו ההורים לשיחה עם מחנכת הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והעדרויות מהשיעורים. 4. תיעוד התהליך. | 1. רישום האיחור. 2.שיחת ברור ואזהרה עם מחנכת הכיתה. 3.במידה שהאיחורים וההיעדרויות מהשיעורים נמשכים, יש לערב גורמים נוספים בביה"ס: מנהלת, יועצת, ובמידת הצורך - קצינת ביקור סדיר. 4. תיעוד התהליך. |
3.פגיעה ברכוש - אין לפגוע ו/או להשחית רכוש ביה"ס והזולת. | 1. שיחת ברור. 2. יידוע ההורים. 3. תשלום עבור הנזק או תיקונו. 4. תיעוד*. | ||
4. סמכות המורה - יש להתנהג באופן נאות על פי הכללים הנהוגים בכיתה. - יש להתנהג בהתאם להוראות המורה- כולל מורה ממלא/ת מקום, ועובדי מנהלה. | 1. שיחה עם התלמיד. 2. אזהרה בע"פ. 3. התנצלות ועשייה מתקנת. 4. תיעוד התהליך. | 1. שיחה עם התלמיד. 2. מכתב להורי התלמיד. 3. אזהרה לגבי הצעדים שיינקטו באם תימשך התנהגות זו. 4. תיעוד התהליך. | 1. שיחה עם התלמיד. 2. הזמנת ההורים לשיחה. 3. תישקל השעיה מביה"ס ו/או צעדים נוספים בהתאם לחומרת האירוע. 4. בניית תכנית אישית לתלמיד. 5. תיעוד התהליך. |
5. אלימות פיזית פגיעה פיזית אסורה בהחלט - אין להשתמש באלימות פיזית מכל סוג שהוא: דחיפות, מכות, צביטות וכיו"ב. -אלימות חמורה: שימוש בכלי מסוכן,זריקת אבנים, אלימות של קבוצה כלפי פרט וכיו"ב. | 1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה. 2. שיחת ברור ותיעוד. 3. יידוע ההורים במכתב. 4. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר . במקרים חמורים במיוחד נפעל באופן התואם את חומרת המעשה. | 1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה. 2. שיחת ברור ותיעוד. 3. הזמנת ההורים לשיחה. 4. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר. 5. החלטה על תגובה הולמת בהתאם לחומרת האירוע, לרבות הרחקה. 6. גיבוש תכנית אישית לתלמיד. | 1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה. 2. שיחת ברור ותיעוד. 3. הזמנת ההורים לשיחה ע"י מחנכת הכיתה. 4. השעיית התלמיד מביה"ס. 1-4 ימים על פי שיקול צוות ביה"ס. 5. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר. · בזמן השהייה בבית –יבצע התלמיד משימה חינוכית ערכית מוגדרת. · באחריות התלמיד להשלים את החומר הלימודי. 6. יישקל שיתוף גורמים נוספים בטיפול. 7. גיבוש תכנית אישית לתלמיד. |
6. אלימות מילולית - פגיעה מילולית אסורה בהחלט: קללות,הצקה, לעג, השפלה גנאי,איום סחיטה וכיו"ב, באופן ישיר או באמצעים טכנולוגיים (מחשב, טלפון). | 1. המורה שנכח במקום יפעל באופן מיידי להפסקת הפגיעה. 2. שיחת ברור. 3. יידוע ההורים במכתב. 4. התנצלות ועשייה מתקנת של הפוגע. 5. תיעוד. | 1. המורה שנכח במקום יפעל באופן מיידי להפסקת הפגיעה. 2. שיחת ברור. 3. הזמנת ההורים לשיחה. 4. התנצלות ועשייה מתקנת של הפוגע. 5. תיעוד. | 1. במקרים חוזרים של אלימות מילולית יינקטו כל הצעדים שלעיל והתלמיד יורחק מביה"ס ל 1-3 ימים על פי שיקול צוות ביה"ס. 2. גיבוש תכנית אישית לתלמיד. 3.תיעוד. |