תקנון בית הספר

תקנון בית הספר


אנו תלמידי בי"ס מולדת מתחייבים בזאת למלא אחר התקנון למען שמירה על כבודנו, כבוד מורינו,

חברינו וכבוד רכושנו.

1.הופעה הולמת: נגיע לביה"ס בתלבושת אחידה.

2. עמידה בזמנים: נקפיד להגיע בזמן לביה"ס ולא להיעדר.

3. שמירת הרכוש והסביבה:נשמור על רכוש ביה"ס ועל רכוש הזולת.

בסביבה נקייה נעים לחיות. על כן, נשמור על הניקיון בכיתות,

בשירותים ובחצרות.

4. סמכות המורה: נישמע להוראות המורים ונשמור על יחס של כבוד

ונימוס כלפיהם.

5. אלימות פיזית ומילולית: נשמור על יחס של כבוד לזולת ונתנהג אליו

בנימוס

נימנע מאלימות פיזית או מילולית.

מצ"ב דרכי האכיפה של התקנון.

חתימת התלמיד חתימת ההורה

__________________ ____________________

בברכת שנת לימודים מוצלחת,

צוות בי"ס מולדת



התקנון הבית ספרי נבנה בהלימה לכללי ההתנהגות ולדרכי האכיפה של התקנון המחוזי המחייב את כל בתי הספר במחוז דרום.


כללי התנהגות

תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם הראשונה

תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם השנייה

תגובה לאחר הפרת הכלל בפעם השלישית.

1.

הופעה הולמת

א. יש להגיע לביה"ס בהופעה הולמת - יש להקפיד על הגעה בתלבושת אחידה.

ב. חל איסור על חולצת בטן, גופיות חשופות, גוונים וצביעת שיער.

ג. אין להביא פלאפונים לביה"ס.

1. שיחה ברור*.

2. יידוע ההורים*.

3. תיעוד*.

1.הפלאפון ילקח לשמירה במזכירות עד סוף היום.

2.יידוע ההורים.

3.תיעוד.

1. שיחת ברור*.

2. הזמנת ההורים לשיחה ע"י מחנכת הכיתה.

3. תיעוד.

1.הזמנת ההורים לשיחה ולקבלת הפלאפון.

2. תיעוד

1. שיחה עם מחנכת הכיתה.

2. החלטה על תגובות נוספות ע"י צוות ביה"ס .

3. במידת הצורך תגובש תכנית התערבות.

4. תיעוד.

1. הזמנת ההורים לשיחה.

2. תיעוד.

2.

עמידה בזמנים

- יש להגיע לביה"ס בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.

- יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים – ולא לעזוב את שטח ביה"ס ללא קבלת אישור.

1. רישום האיחור.

2. שיחת ברור.

3. יידוע ההורים.

4. תיעוד התהליך.

1. רישום האיחור .

2. שיחת ברור.

3. במקרה של איחורים חוזרים יוזמנו ההורים לשיחה עם מחנכת הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והעדרויות מהשיעורים.

4. תיעוד התהליך.

1. רישום האיחור.

2.שיחת ברור ואזהרה עם מחנכת הכיתה.

3.במידה שהאיחורים וההיעדרויות מהשיעורים נמשכים, יש לערב גורמים נוספים בביה"ס: מנהלת, יועצת, ובמידת הצורך - קצינת ביקור סדיר.

4. תיעוד התהליך.

3.פגיעה ברכוש

- אין לפגוע ו/או להשחית רכוש ביה"ס והזולת.

1. שיחת ברור.

2. יידוע ההורים.

3. תשלום עבור הנזק או תיקונו.

4. תיעוד*.

4.

סמכות המורה

- יש להתנהג באופן נאות על פי הכללים הנהוגים בכיתה.

- יש להתנהג בהתאם להוראות המורה- כולל מורה ממלא/ת מקום, ועובדי מנהלה.

1. שיחה עם התלמיד.

2. אזהרה בע"פ.

3. התנצלות ועשייה מתקנת.

4. תיעוד התהליך.

1. שיחה עם התלמיד.

2. מכתב להורי התלמיד.

3. אזהרה לגבי הצעדים שיינקטו באם תימשך התנהגות זו.

4. תיעוד התהליך.

1. שיחה עם התלמיד.

2. הזמנת ההורים לשיחה.

3. תישקל השעיה מביה"ס ו/או צעדים נוספים בהתאם לחומרת האירוע.

4. בניית תכנית אישית לתלמיד.

5. תיעוד התהליך.

5.

אלימות פיזית

פגיעה פיזית אסורה בהחלט

- אין להשתמש באלימות פיזית מכל סוג שהוא:

דחיפות, מכות, צביטות וכיו"ב.

-אלימות חמורה:

שימוש בכלי מסוכן,זריקת אבנים, אלימות של קבוצה כלפי פרט וכיו"ב.

1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה.

2. שיחת ברור ותיעוד.

3. יידוע ההורים במכתב.

4. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר .

במקרים חמורים במיוחד נפעל באופן התואם את חומרת המעשה.

1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה.

2. שיחת ברור ותיעוד.

3. הזמנת ההורים לשיחה.

4. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר.

5. החלטה על תגובה הולמת בהתאם לחומרת האירוע, לרבות הרחקה.

6. גיבוש תכנית אישית לתלמיד.

1. המורה שנכח במקום יפעל להפסקת הפגיעה.

2. שיחת ברור ותיעוד.

3. הזמנת ההורים לשיחה ע"י מחנכת הכיתה.

4. השעיית התלמיד מביה"ס. 1-4 ימים על פי שיקול צוות ביה"ס.

5. פעולה מתקנת- התנצלות, עשייה למען האחר.

· בזמן השהייה בבית –יבצע התלמיד משימה חינוכית ערכית מוגדרת.

· באחריות התלמיד להשלים את החומר הלימודי.

6. יישקל שיתוף גורמים נוספים בטיפול.

7. גיבוש תכנית אישית לתלמיד.

6. אלימות מילולית

- פגיעה מילולית אסורה בהחלט: קללות,הצקה, לעג, השפלה גנאי,איום סחיטה וכיו"ב,

באופן ישיר או באמצעים טכנולוגיים (מחשב, טלפון).

1. המורה שנכח במקום יפעל באופן מיידי להפסקת הפגיעה.

2. שיחת ברור.

3. יידוע ההורים במכתב.

4. התנצלות ועשייה מתקנת של הפוגע.

5. תיעוד.

1. המורה שנכח במקום יפעל באופן מיידי להפסקת הפגיעה.

2. שיחת ברור.

3. הזמנת ההורים לשיחה.

4. התנצלות ועשייה מתקנת של הפוגע.

5. תיעוד.

1. במקרים חוזרים של אלימות מילולית יינקטו כל הצעדים שלעיל והתלמיד יורחק מביה"ס ל 1-3 ימים על פי שיקול צוות ביה"ס.

2. גיבוש תכנית אישית

לתלמיד.

3.תיעוד.